TUPPERWARE BRANDS / Anjung Suri


Monday, January 4, 2010

Imbasan 2009 dan Selamat Datang 2010.

Imbasan 2009 dan Selamat Datang 2010.

Alhamdullilah, crystal telah mengakhiri 2009 denga penuh kejayaan , kebanggaan dan dengan cemerlang. Crystal tinggalkan 2009 dengan penuh bangga. Dalam bidang MLM Tupperware boleh crystal katakan berjalan lancar. Berada di dalam kelompok Tupperware Leader selama setahun juga memberi pengalaman baru buat crystal untuk terus menimba pengalaman. Berikut merupakan antara pencapaian terbesar yang telah crystal capai sepanjang 2009.

- Jan 2009 dinobatkan sebagai Top 20 in Malaysia, Singapore & Brunei dalam penjualan Rice Dispenser
- Mac 2009 rank-up to 1 Star Director
- April 2009 dinobatkan sebagai Top Recruiter in Malaysia, Singapore & Brunei
- May 2009 rank-up to 3 Star Director
- June 2009 rank-up to 5 Star Director
- July 2009 TOP 4 Rainbow Awards in Star Director Category in Malaysia, Singapore & Brunei and win diamond worth RM5000.00 in market value.
- Tupperware Trip Achiever to Bali and/or Egypt
- Develop 18 New Director
- Develop 6, 1 Star Director
- Develop 2, 3 Star Director
- Recruit more than 580 New Consultant

Dan penutup tirai 2009, crystal mampu tersenyum bangga kerana telah mencapai rank AED, iaitu tangga ke-8 dalam Tupperware ranking. Wow, such a full-filling year! Sebab terlalu sibuk dengan pelbagai aktiviti, terasa 2009 sekejap je…

Rahsia crystal mencapai kejayaan ini adalah “KEINGINAN” untuk berjaya. Tetapi bukan “berkeinginan” untuk berjaya dalam mimpi, sebaliknya crystal mempunyai “KEINGINAN YANG KUAT” untuk mencapai sesuatu kejayaan itu. Kerana crystal percaya dengan mempunyai KEINGINAN YANG KUAT, maka tiada gunung yang tidak dapat didaki, tiada lurah yang tidak dapat dituruni, tiada rasa penat dan tiada segala-galanya yang boleh mengganggu gugat keinginan crystal. Dengan keinginan yang kuat , maka segala-galanya akan menjadi mudah, dan crystal tidak berkompromi dengan sebarang alasan yang boleh membantutkan proses menuju kejayaan.
.

Crystal di sini ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada semua rakan perniagaan crystal (consultants and directors ) yang telah memberikan komitment , semangat dan dedikasi yang cukup baik sepanjang tahun 2009.

Tapi, apa yang paling penting adalah 2009 dah lepas… it’s gone for good .

Untuk 2010 yang pastinya lebih mencabar, crystal dah set set new goals, matlamat baru dan akan berusaha sekeras-kerasnya untuk mencapainya . Tahun 2010, crystal lebih fokuskan kepada pembangunan dan peningkatan kepada director dan consultant. I will help them to recruit, recruit and recruit. Then promote up.

Antara yang matlamat yang crystal rangka untuk pencapaian 2010 ialah ,

- Untuk develop 5 orang AED dalam 2010
- Untuk develop 8 orang 5 Star Director
- Untuk develop 30 New Director
- Membawa 10 orang director bersama Chiang Mai dan/atau Switzerland
- Menaja lebih dari 800 orang New Consultants

Mengapa crystal menulis matlamat di sini? Kerana dengan menulis matlamat , ia bagaikan membuat perjanjian dengan diri sendiri. Matlamat ini akan desmatkan dalam fikiran dan insyallah crystal akan cuba focus dan sematkan matlamat ini dalam kotak fikiran dan insyallah akan mencapainya .

Kepada semua consultant dan juga directors, bantu crystal untuk membantu anda. Oraklah langkah anda. Ingat masih ada masa lagi untuk anda mengejar challenge sebagai Rainbow Awards Achievers, Tupperware 2010 Trip Achievers, Beijing 2011 Achiever, Toyota VIOS Car Program achievers and earn more than RM10,000 in 5 month !

Selamat menyambut tahun baru 2010 kepada semua pembaca blog ini. Terima kasih atas sokongan anda sepanjang 2009 dan crystal harap dapat diteruskan sepanjang 2010!

Salam hormat & Selamat Tahun Baru 2010,

crystal


untuk chit chat bergambar, sila klik di sini