TUPPERWARE BRANDS / Anjung Suri


Tuesday, January 5, 2010

Hanya Di Mercu

Mimpi dan harapan
Bagai duri yang mencengkam
Tak pernah terluahkan
Hanyalah di hati tersimpan
Terpendam
Keterbatasan diriku menjadi penghalang

Sampai bila aku bertanya
sampai bila
Ku harus mencuba
Bila lagi desak hatiku bila lagi
Aku harus berani


Lalu ku bangkit tegak berdiri
Mengatur langkah ku terus mendaki
Cita-citaku Di mercu


Mimpi dan harapan cecita yang tinggi menjulang
Seandainya ku biar cecita dihati tersimpan
Terpendam
Keterbatasan tak wajar menjadi penghalang

Aku mencari kekuatan
Dalam kelemahan
Aku temui kejayaan
Dalam keberanian


Sampai bila aku bertanya sampai bila
Ku harus mencuba
Bila lagi desak hatiku bila lagi
Aku harus berani

Lalu ku bangkit tegak berdiri
Mengatur langkah ku terus mendaki
Cita-citaku
Di mercu


Mendangar bait-baik puitis lagu ini, sememangnya membangkitkan semangat saya. Saya juga manusia biasa. Kadang-kadang rasa down juga apabila apa yang diusahakan tidak berjaya diterjemahkan dengan baik oleh rakan-rakan perniagaan saya.

Sekali-sekala layan lagu untuk mendapatkan kembali semangat dan menyusun idea.

Saya paling suka sekali bait-bait kata:-

" bila lagi , Aku harus berani , Lalu ku bangkit tegak berdiri , Mengatur langkah ku terus mendaki .."

" Keterbatasan tak wajar menjadi penghalang . Aku mencari kekuatan Dalam kelemahan, Aku temui kejayaan Dalam keberanian "

Inilah yang membakar kembali semangat saya.

Semuga semua downlines juga mempunyai suntikan semangat utk sama-sama mengatur langkah dan mendaki.

crystal
-5th Jan 2010-
4.46pm